Je bent geïnteresseerd in een huurwoning in Amsterdam of Amstelveen. Je meldt je aan en vervolgens vragen wij om een aantal documenten waarmee wij met zekerheid kunnen zeggen of je de woning kunt huren. Het is belangrijk dat al deze gegevens goed en compleet naar ons worden opgestuurd, zodat we zo snel mogelijk een positieve uitkomst kunnen geven! Maar welke documenten heb je nodig voor een huurwoning? Dit verschilt per persoon en of je in loondienst werkt of als zelfstandige. Hieronder zie je welke documenten je bij ons aanlevert:
In loondienst:
- Kopie van paspoort of identiteitsbewijs
- Recent ingevulde werkgeversverklaring of arbeidsovereenkomst
- 3 meest recente salarisstrookjes
- Een recent afschrift bij de bankrekening waar het salaris wordt gestort
- Uittreksel bevolkingsregister
- Huurvoorstel formulier van Van Huis Uit Makelaars
Zelfstandige:
- Kopie paspoort of identiteitsbewijs
- Inschrijving bij de Kamer van Koophandel
- Winst- en verliesrekening van de laatste 2-3 jaar
- Uittreksel bevolkingsregister
- Huurvoorstel formulier van Van Huis Uit Makelaars
Het verschilt echter per aanbieder welke documenten je precies moet aanleveren. Handig is wel dat deze documenten klaar liggen om op te sturen. Je kunt bij ons informeren wat ervan je verwacht wordt op het gebied van documenten.